Abstract | U ovom radu opisano je pravno uređenje pomorskih objekata točnije, objekata namijenjenih za plovidbu morem, objekata stalno privezanih ili usidren na moru, odnosno objekata u potpunosti ili djelomično ukopanih u morsko dno ili položenih na morsko dno. Kroz ovaj rad poseban naglasak stavljam na brod kao plovni objekt, koji kao plovni objekt namijenjen za plovidbu morem, čija je duljina trupa veća od 15 metara ili je ovlašten prevoziti više od 12 putnika, uz različite varijacije istog, ovisno o namjerni u koju je upotrebljen. Brod stavljam u fokus ovog rada jer kao prijevozno sredstvo ima iznimno gospodarsko i političko značenje. Tema ovog rada je dio upravnog pomorskog prava, stoga je većina rada teorijska, bez konkretnih rješenja, jer su ona određena od strane zakonodavca. Ovaj rad se sastoji od četiri glavne cjeline. U uvodu je povezan dio upravnog prava sa jednom od značajnih karakteristika broda, te sam na taj način pokušao olakšati čitaću razumijevanje ovog rada, ali ga i zaintrigirati da nastavi čitanje. Prva cjelina je pojam i podjela plovnih objekata s naglaskom na brodove, druga cjelina je upis brodova u upisnik i sve informacije, norme i pravila koja su potrebna za upis u odgovarajući upisnik, ali i ostali podaci koji idu u svezi s tim. Kroz treću cjelinu obrađujemo sposobnost broda, odnosno koje sve pretpostavke brod mora ispunjavati kako bi učinkovito i sigurno obavljao pomorske pothvate, dok u zadnjoj, četvrtoj, ali ne i manje bitnoj cjelini navodimo bitne brodske knjige i isprave koje svaki brod mora posjedovati kako bi mogao uopće ploviti morem. Na kraju rada, u zaključku sumirane su sve bitne činjenice koje su se provlačile kroz rad, te iste povezane sa aktualnim situacijama u Jadranskom moru, ali i u drugim morima svijeta koji predstavljaju problem protiv kojeg se sve države svijeta pokušavau boriti na što učinkovitiji način. |